sunnuntai 15. lokakuuta 2017

Vähän lisää töistä😇


Nyt kun tämä Maltan reissu alkaa lähenemään puoltaväliä niin ajattelin että voisin kertoa vähän lisää mun työpaikasta ja mitä mä siellä oikein teen😇

Voin kaikkien tiedoksi kertoa että en ole tiskannut yhtään astiaa koko työharjoittelun aikana! Luulin että sitä minun pitäisi tehdä, mutta sain onnekseni huomata, että ravintolassa on tiskarit. Muutenkin on muutamia juttuja jotka ovat aivan erilaisia kuin Suomessa. Esimerkiksi kyseisessä ravintolassa on henkilö joka tekee yövuoroja. Eli 4:00 aloittaa ja lopettaa 11:00, jos siis ei mene ylitöiksi. Se on vielä tämmöiselle mukavuudenhaluiselle Suomalaiselle kummallista, että yövuoroa tekevä henkilö tekee töitä 7 päivänä viikossa, eli siis ei vapaapäiviä. Varsinkin kun töitä tehdään minimipalkalla, saa vaan ihmetellä miten kyseisellä henkilöllä riittää motivaatio.

Itse olen päässyt jo ihan hyvään työrytmiin ja teen jo joitain juttuja itsenäisesti. Jos nään että jollain kokilla jokin ruoka-aine on loppumaisillaan käyn itse tuomassa sitä lisää. Teen yleensä aamuvuoroja ja työpäiviä on viikossa viisi ja vapaita on kaksi. Tulevalla viikolla esim. olen vapaalla tiistain ja lauantain ja muuten työvuoroni ovat 9:00-17:00 + 30min ruokatauko.

Päivän aikana teen simppeleitä juttuja ja työtehtäviä. Hampurilaispihvien tekoa, vihannesten pilkkomista jne. Olen tähän oikein tyytyväinen ja tykkään siitä, että saan tehdä. Joka kerta, kun menen kysymään töitä sitä kyllä löytyy. Tylsää töissä ei ehdi tulla.

Se erottaa Maltalaisen Suomalaisesta keittiöstä, että kokit kehuvat toisiaan ja myös minua. Ylävitosen heitto työpäivän lomassa antaa hyvin lisää puhtia työvuoron loppuun asti. Se että työkaverit toistelevat lausetta: "you are the best", saa joka kerta hymyn nousemaan huulille ja minun innostunut ilme saa työkaveritkin hymyilemään😊


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti